ProGuitar
TOOLS
FORUM
ACADEMY
  • Login/Register

Tools

  • Guitar Tuner
    • Online Guitar Tuner
    • iOS App
    • Android App
  • Ukulele tuner
  • Metronome

Forum

Academy

  • Lessons
    • Fingerstyle
  • The Guitar
    • Construction & Function
    • Tune a Guitar
    • Classic Guitar Intonation
  • Music Theory
    • The Major Scale on guitar
FORUM
search
arrow_drop_down
Pro Guitar
FORUM
  • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups

    Solo i moll

    Jazz Up Your Blues
    2
    3
    807
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • P
      p_t_r last edited by

      Hej Emil, och tack för dina lektioner, du är en grym lärare.
      Solo i moll, hade önskat och få in lite tension and release utanför turnarounden när jag byter mellan på 1 till 4 i moll? om du har någon tanke angående hur du tänker uppskattas den.
      Mvh Peter

      emilernebro 1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • emilernebro
        emilernebro @p_t_r last edited by emilernebro

        @p_t_r
        Hej Peter!
        Tack för att du kollar lektionerna!

        (for all the english speaking guitarists on the site, see my response in english further below)

        I moll funkar faktiskt exakt samma koncept som i dur. Alltså, om du t.ex spelar i Cm, och ska gå från 1 - 4 (Cm till Fm), så kan du tänka C7 precis innan du landar på Fm. Då skapar du tension. Så, du kan alltså använda half step whole step diminished-skalan från tonen C, och du kan också använda super lokrisk skala (altered scale), alltså Db melodisk moll.
        Men börja med att testa att tänk C7 eller C7b9 precis innan du landar på Fm. Enkelt sätt att testa;
        Spela ett dim7-arpeggio från tersen på C ackordet. Tonerna: E, G, Bb och Db. Det ger en fin spänning som tar dig vackert till ditt Fm! :)
        MVH/E

        ENGLISH:
        So, Peter is asking how to get tension if you're playing in minor from a I chord to the IV-chord. For example, Cm to Fm. Here's my response to Peter:
        In minor, the exact same concept actually works as in major. So, for example, if you play in C minor, and you wanna go from 1 - 4 (Cm to Fm), then you can think C7 just before you land on Fm. Then you create tension. So, you can use the half step whole step diminished scale from the note C, and you can also use the super locrian scale (altered scale), ie Db melodic minor.
        But start by testing that think C7 or C7b9 just before you land on Fm. Easy way to test;
        Play a dim7 arpeggio from the major third of the C chord. The notes: E, G, Bb and Db. It gives a nice excitement that takes you beautifully to your Fm! :)

        P 1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • P
          p_t_r @emilernebro last edited by

          @emilernebro

          Tack så hemskt mycket för din feedback, uppskattar din hjälp! :grinning:

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • First post
            Last post
          • Contact
          • Privacy & Terms
          • Site Map
          top
          Co-funded by the European Union